+36 30 964-2545 groszevadr@gmail.com

Mik a helyes ülés szabályai?

A talpunk minden esetben támaszkodjon a talajon, ha nem ér le a lábunk, használjunk lábtartót / mely akár egy doboz is lehet /.

A lábak vállszélességű terpeszben legyenek, ne szorítsuk össze őket.

Fenekünket toljuk teljesen hátra!

A comb és a lábszár szöge minimum derékszög legyen, de még jobb, ha ennél picit több, vagyis a csípőnk a térdnél magasabban helyezkedik el. Ékpárna alkalmazásával ezt könnyen elérhetjük. Ezáltal medencénk kedvezően előrebillen.

A derekunk minden esetben legyen megtámasztva, használjunk derékpárnát , amely biztosítja a gerinc ágyéki szakaszának optimális, normál homorulatát.

Ha van a székünknek karfája, a gépelés szüneteiben pihentessük rajta alkarunkat, semmi esetre sem a billentyű használat közben használjuk alátámasztásként.

Egyenes háttal üljünk a gép előtt, vállakat lazán engedjük le, és húzzuk hátra, a fejünket ne toljuk előre, inkább húzzuk az állunkat hátra!

Legalább egy alkarkartávolságra üljünk a billentyűzettől!

Alternatív ülőhelyzetek

A fiziológiás tartás lényegesen könnyebben felvehető egy labdán, mint egy átlag irodaszéken. A székkel ellentétben dinamikus ülés valósul meg rajta, melynek során olyan izmok is aktivizálódnak, amelyek egyébként nincsenek igénybe véve.

A dinamikus ülésben segíthet egy ülőpárna is, praktikusan, minden székre ráhelyezhető, ugyanaz a hatás érhető el vele, mint a labdával.

Azonban a labdán való ülés egy bizonyos idő után rendkívül fárasztó, ezért célszerű váltogatni a háttámlás székkel.

Ha van rá módunk, próbáljuk ki a térdelő széket is. Az alsó lábszár alátámasztása a testsúly kiegyensúlyozott eloszlását eredményezi, a gerincet nagymértékben tehermentesíti, a helyes tartás megvalósul rajta. Ám a túlzott alsóvégtagi terhelés miatt csípő, térd és bokaízületi panaszokkal számolhatunk.

Ha hosszú időn át szeretnénk kényelmesen ülni, különösen fontos ülőhelyzetünket gyakran váltogatni.

Jegyezzük meg, mindig a következő ülőhelyzet a legjobb!