Hatékony megoldások mozgásszervi panaszokra: reuma, hátfájás, izületi gondok...
 
 
 
 
 
Főoldal
Panaszok, tünetek
Jó tudni...
Cikkek, hírek
Dr. Grósz Éva
Kezelések
Rendelő
Kapcsolat
Ajánlja másnak
 
 
Betűméret:
Mik a helyes ülés szabályai?
  • a talpunk minden esetben támaszkodjon a talajon, ha nem ér le a lábunk, használjunk lábtartót / mely akár egy doboz is lehet /
  • ábak vállszélességű terpeszben legyenek, ne szorítsuk össze őket
  • a fenekünket toljuk teljesen hátra
  • a comb és a lábszár szöge minimum derékszög legyen, de még jobb, ha ennél picit több, vagyis a csípőnk a térdnél magasabban helyezkedik el. ékpárna alkalmazásával ezt könnyen elérhetjük. Ezáltal medencénk kedvezően előrebillen
  • derekunk minden esetben legyen megtámasztva, használjunk derékpárnát , amely biztosítja a gerinc ágyéki szakaszának optimális, normál homorulatát
  • ha van a székünknek karfája, a gépelés szüneteiben pihentessük rajta alkarunkat, semmi esetre sem a billentyű használat közben használjuk alátámasztásként
  • egyenes háttal üljünk a gép előtt, vállakat lazán engedjük le, és húzzuk hátra, a fejünket ne toljuk előre, inkább húzzuk az állunkat hátra
  • legalább egy alkarkartávolságra üljünk a billentyűzettől

Alternatív ülőhelyzetek

 A fiziológiás tartás lényegesen könnyebben felvehető egy labdán, mint egy átlag irodaszéken. A székkel ellentétben dinamikus ülés valósul meg rajta, melynek során olyan izmok is aktivizálódnak, amelyek egyébként nincsenek igénybe véve.

A dinamikus ülésben segíthet egy ülőpárna is, praktikusan, minden székre ráhelyezhető, ugyanaz a hatás érhető el vele, mint a labdával.
Azonban a labdán való ülés egy bizonyos idő után rendkívül fárasztó, ezért célszerű váltogatni a háttámlás székkel.
Ha van rá módunk, próbáljuk ki a térdelő széket is. Az alsó lábszár alátámasztása a testsúly kiegyensúlyozott eloszlását eredményezi, a gerincet nagymértékben tehermentesíti, a helyes tartás megvalósul rajta. Ám a túlzott alsóvégtagi terhelés miatt csípő, térd és bokaízületi panaszokkal számolhatunk.

Ha hosszú időn át szeretnénk kényelmesen ülni, különösen fontos ülőhelyzetünket gyakran váltogatni.
Jegyezzük meg, mindig a következő ülőhelyzet a legjobb!

Vissza a lap tetejére...
Küldje el ismerősének: Nyomtatás: További cikkek és hírek
 
 
 
főoldal | Panaszok, tünetek | Jó tudni... | Cikkek, hírek | Kezelések | Rendelő | Kapcsolat | Ajánlja másnak
1036-Budapest, Árpád fejedelem u. 57. I. em. 7., mobil: 06 30 9 642 545, groszevadr@gmail.com
Copyright(c) 2006, Dr. Grósz Éva reumatológus, fizioterápiás szakorvos
honlapkészítés és online marketing tanácsadás: Marketing4U